مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه ای برای ایجاد دولتی مقتدر است 

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه ای برای ایجاد دولتی مقتدر است 
شناسه خبـر : ۱۴۵۰۹۰ جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نوعی دخالت در سرنوشت خویش است گفت: مردم با شرکت در انتخابات و با حضور در پای صندوق های رای به وظیفه و تکلیف خود عمل می کنند و حضور مردم پشتوانه ای برای تشکیل دولتی قوی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در جمع نمازگزارن اظهار کرد: پیروزی این انقلاب به واسطه حضور مردم بود و تداوم آن هم به واسطه حضور و مشارکت مردم است ـ حضور مردم و مشارکت آنها در انتخابات امنیت آفرین و پشتوانه قوی برای رییس جمهور در محافل بین المللی و اجرای وظایف اوست.

وی با اشاره به اینکه همه نامزدهای ریاست جمهوری مورد تایید شورای نگهبان هستند افزود: در عین حال باید بدانیم این افراد تفاوت هایی با همدیگر در موضوع اداره امورات داخلی و خارجی کشور دارند که ما باید حواسمان باشد که از بین آنها اصلح ترین را انتخاب کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد با یادآوری وقایع تلخ سال ۱۳۸۸ و اتفاقات سال ۱۴۰۱ گفت: این حوادث وقایع تلخی بودند و باید حواسمان باشد چه کسانی همگام و حمایت کننده از کسانی بودند که چنین حوادثی را ایجاد کردند و باید این امر مهم را تشخیص دهیم که به چنین افرادی رای ندهیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: همه کاندیداها به لحاظ صلاحیت تایید شده اند اما اینکه کدام یک شایسته ترین هستند با هم فرق دارند و شما مردم آگاه و بصیر هستید که می توانید تشخیص دهید .

وی بیان کرد: امیدواریم مشارکت حداکثری را شاهد باشیم و همچنین در تشخیص اصلح همه مردم به وظیفه خود عمل و آگاهانه انتخاب کنند چراکه اگر کسی بداند شخص شایسته تر است ولی به شخص دیگری رای دهد ، خیانت کرده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به روز صنعت و معدن گفت: استان لرستان از ظرفیت های زیادی در حوزه صنعت و معدن برخوردار است که برخی از این ظرفیت ها هنوز به فعلیت نرسیده اند امیدواریم با همکاری مردم و بخش دولتی صنعت و معدن استان تقویت و شاهد کاهش بیکاری در لرستان باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مناسبت روز قلم و روز شهرداری گفت: سوگند خداوند به قلم نشان به عظمت آن و نوشتن است قلم است که نیات افراد را آشکار و میراث ماندگاری از گذشتگان را به ما منتقل می کند و عاملی برای پیشرفت است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به فعالیت های شهرداری افزود: شهرداری انجام کارهایی را تازه شروع کرده که باید از آنها تشکر کرد اما در عین حال اموری هم انجام نشده که باید با سرعت مورد توجه قرار گیرند و در حوزه معماری شهری نیز کاستی ها و خلع هایی وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهرداری سازمانی عمومی و مردم نهاد و غیر دولتی است اظهار کرد: انتظار می رود مردم و سازمان های دولتی بدهکاری خود را منصفانه پرداخت تا شهرداری خدمات خود را بیشتر کند.

وی با اشاره به آتش سوزی جنگل ها گفت: این پدیده واقعا آزاردهنده و با قتل نفس تفاوتی ندارد همه دست اندرکاران این موضوع در گرما تلاش می کنند اما باید فکری اساسی کرد که اگر این آتش سوزی ها عمدی است با فوریت باید با این موارد برخورد کرد.

امام جمعه خرم آباد افزود: باید امکانات کشوری را در عین حال هم به کار گرفت تا آتش سوزی جنگل ها اتفاق نیافتد و در صورت اتفاق به موقع مهار شود زیرا حیات انسان بستگی به فضای سبز و جنگل ها و مراتع دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir